اخبار

بی‌توجهی دولت به اقتصاد دانش‌بنیان / اصل ۴۴ هم به‌ درستی اجرا نشد

استارتاپها

بی‌توجهی دولت به اقتصاد دانش‌بنیان

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در شرایطی که کشور مورد لفاظی های تهدیدگونه امریکایی است، بی توجهی دولت به اقتصاد مقاومتی، عدم ثبات اقتصادی را به دنبال داشته و مخل محیط کسب و کار است.

محمد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت توجه دولت بر اقتصاد دانش بنیان و دقت نظر در فراهم سازی محیط مناسب کسب و کار گفت: با توجه به شایعاتی که در خصوص بسته شدن سرویس های اینترنتی خدمات شهری به گوش می رسد، اینگونه برداشت می شود که تصمیم گیران، خیلی به تاکیدات مقام معظم رهبری در ابلاغیه اقتصاد مقاومتی  و اجرایی شدن ان توجه ندارند و اگر چنین نبود، نمی بایست ما شاهد برخور د با شرکت های دانش بنیان و استارت اپ ها باشیم؛ زیرا یکی بندهای اقتصاد مقاومتی حمایت بر فعالیت های دانش بنیان است.

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: چنین برخوردهایی بیانگر آن است که  سیاستهای اقتصادی کشور در برخی موارد بدون توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و اسناد بالادستی ابلاغی، وارد مرحله اجرا می شود و این سند بالادستی و سایر اسناد مشابه آن، کمتر در عمل مورد اجرا قرار می گیرد؛ اگرچه اقتصاد مقاومتی از ابتدای امسال سرلوحه کار همه دستگاههای دولتی قرار گرفته است.

به گفته لاهوتی، اهمیت فعالیت های دانش بنیان و حمایت از آنها، از جمله حرکت هایی است که نه تنها باید مورد توجه قرار گیرد؛ بلکه می بایست حمایت شود؛ ولی ما شاهد برخورد با اینگونه فعالیت ها هستیم و به نظر میرسد این نوع برخوردها، ریشه درتفکرات دولتی حاکم بر اقتصاد دارد؛ همانگونه که ابلاغیه اصل ٤٤ به درستی اجرا نشد.

وی معتقد است که چنین تفکراتی در برخی دولتمردان قابل تغییر نیست و توجه به اسناد بالادستی، تحت همین تفکر تحت الشعاع قرار می گیرد؛ در حالیکه شرکتهای دانش بنیانی که در حوزه خدمات شهری به مردم ارایه سرویس می دهند، علاوه بر کیفیت بالا، نرخ پایین و رقابتی و به دلیل ماهیت سرویس دهی، اگر مورد حمایت قرار گیرند، میتوانند در کاهش آلودگی هوا و ترافیک، به مراتب تاتیر بیشتری نسبت به روش های سنتی گذشته داشته باشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، تاکید کرد: در شرایط امروز که کشور ما مورد تهدیدهای گوناگون و لفاظی های تهدیدگونه امریکایی ها است، این گونه رفتارها عدم ثبات اقتصادی و مخل محیط کسب و کار خواهد بود و به نظر می رسد اگر این رفتارها ادامه یابد؛ بی اعتمادی سرمایه گذاری و عدم اعتماد را به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان گفت: نباید در فضای کنونی اقتصاد ایران محیط کسب و کار در کشور غبارالود کرد

و باید بدنبالع رفع موانع باشیم تا ایجاد موانع اگرچه معتقدم حضور شرکت های جدید و استازت اپ ها هم میبابست بر اساس رعایت تمام ضوابط قانونی بوده و با نظارت به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع:  خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *