حمایت کنندگان و تسهیلات

کدام بانک از صادركنندگان كالاهاي غير نفتي حمایت می کند؟

صادركنندگان كالاهاي غير نفتي

صادركنندگان كالاهاي غير نفتي

بانك توسعه صادرات ايران

1- معرفی

بانك توسعه صادرات ايران، ايفاي نقش صادرات و واردات ايران (EX-IM) را بر عهده دارد. لزوم وجود سازماني در كشور كه بتواند كمبود يك نهاد مالي معتبر و موجه در بخش صادرات و واردات را بر طرف سازد، يكي از نكاتي است كه تا زمان پيروزي انقلاب، كم اهميت تلقي شده بود؛ رفع اين نقيصه از ابتداي تدوين قانون عمليات بانكي بدون ربا در ايران، مطمح نظر مقامات اقتصادي دولت جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت و بر اساس آن در تاريخ 19/4/1370، بانك توسعه صادرات تأسيس شد و عملاً از شهريور ماه 1371 آغاز به كار كرد و از آن هنگام، در راستاي پيشبرد اهدافي كه بانك بر عهده داشت، با كاركنان و كادري متخصص و ورزيده، در خدمت صادرات كشور قرار گرفت.

فرآيند عملكرد اين بانك در طول سال­هاي گذشته نمايانگر اين واقعيت است كه بانك از طريق توجه به سرعت و دقت در روند كار، موجبات جلب اعتماد و رضايت مشتريان خود را فراهم ساخته و علاوه بر آن، اعتماد بانك‌ها و سازمان‌هاي بين‌المللي را نيز به خود جلب نموده است. امكانات بالقوه توليد و صدور كالا در كشور، مي‌تواند با اتكاء به خدمات مالي و جانبي بانك تخصصي توسعه صادرات ايران به فعل در آمده و به جايگاه شايسته خود در بازارهاي جهاني دست يابد.

 

2- خدمات

1-2- تسهيلات قبل از صادرات (حمل) كالا و خدمات

این تسهيلات به آن دسته از صادركنندگاني كه جهت خريد، جمع­‏آوري، بسته‏­بندي و يا تهيه مواد اوليه و ساير هزينه­‏هاي قبل از صدور كالا نياز به تأمين مالي داشته باشند اعطا مي‏گردد.

2-2- تسهيلات پس از صادرات (حمل) كالا و خدمات

این سهيلات به آن دسته از صادركنندگاني كه كالاي خود را صادر نموده و جهت تداوم فعاليت­ هاي خود نياز به تأمين مالي دارند اعطاء مي‏گردد.

3-2- تسهیلات جهت سرمايه ­گذاري بمنظور احداث يا توسعه طرح ­هاي داراي رويكرد صادراتي در داخل و خارج از كشور

4-2- ارائه تسهیلات ارزی

بانك توسعه صادرات ايران بمنظور توسعه اقتصادي، جهش صادراتي و ايجاد اشتغال در كشور، به متقاضيان حقيقي و حقوقي که از صادركنندگان كالاهاي غير نفتي، خدمات و توليد‏كنندگان مجريان طرح‌هاي خودگردان هستند، با اولويت طرح‌هاي نيمه ‏تمام، در قالب يكي از عقود قانون عمليات بانكي بدون ربا، تسهيلات ارزي پرداخت مي‌كند.

 

4-2- صدور ضمانت­نامه­ هاي ارزي و ريالي

 

5-2- گشايش اعتبارات اسنادي