اخبار

پلتفرم بومی عرضه بازی های رایانه ای طراحی شد

عرضه بازی های رایانه ای

عرضه بازی های رایانه ای

نخستین پلتفرم بومی عرضه بازی های رایانه ای برای رایانه‌های شخصی توسط فارغ التحصیلان دانشگاه شریف در یک شرکت دانش بنیان طراحی و رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این بستر نرم افزاری به عنوان نخستین درگاه قانونی عرضه آنلاین بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی با هدف ایجاد زیرساخت توزیع اپلیکیشن های مربوط به بازی های رایانه ای برای کاربران رایانه‌های شخصی (PC) طراحی شده است.

توسعه کارآفرینی، مهاجرت معکوس و اعتلای صنعت طراحی و تولید نرم افزار و حمایت از برنامه نویسان صاحب استعداد ایرانی از دیگر اهداف راه اندازی این زیست بوم نرم افزاری عنوان شده است.

این بستر نرم افزاری امکان دریافت و انجام بازیهای آنلاین را با کمترین مصرف و هزینه در اینترنت فراهم می کند و در آن بازیهای خارجی با ترجمه فارسی و پشتیبانی سریع و در دسترس، به روزرسانی می شوند.

امیرحسین فصیحی مدیر تیم راه اندازی این پلتفرم نرم افزاری هدف از راه اندازی این درگاه قانونی را ایجاد زیرساخت های موردنیاز برای عرضه بازیهای آنلاین عنوان کرد و گفت: همزمان با تاکید مکرر وزیر ارتباطات مبنی بر لزوم بهبود کیفیت ارتباط کاربران ایرانی در هنگام بازی با برخی بازی‌های کامپیوتری، پیشرفت صنعت بازی ایرانی در سطح دنیا و نیز تعامل با شبکه های پخش بازیهای آنلاین، بستر دیجیتالی عرضه بازیها طراحی شده است.

وی گفت: با ورود صنعت بازی سازی موبایلی، برخلاف تفکر عمومی درباره کم‌رنگ شدن بازار بازی‌های رایانه‌ای روی کامپیوترهای شخصی، همچنان این گرایش در میان بازیکنان حرفه‌ای بسیار محبوب و مقتدر است. از سوی دیگر اگرچه سهم فروش بازیهای کامپیوتری شخصی در صنعت بازی کم است اما اندازه فروش این بازیها کم نشده و آمارها در سال ۲۰۱۷ از رشد حدود ۴ درصدی  فروش بازیهای «پی سی» حکایت دارد.

فصیحی با تاکید بر رفع همین نیاز بازار، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و ناشران بازیهای رایانه ای، افزود: مشکلی که تاکنون وجود داشت مربوط به نبود کانال توزیع قانونی، شفاف و کارآمد برای تیم‌های تولیدکننده داخلی و خارجی بود. این در حالی است که در حال حاضر بیش از ۲۰ عنوان بازی ایرانی و ۳ بازی خارجی روی این بستر عرضه آنلاین برای دانلود موجود است.

وی با بیان اینکه این پلتفرم بیش از یک فروشگاه صرف برای کاربران و توسعه‌دهندگان بازیهای رایانه ای نیست، خاطرنشان کرد: ارائه قانونی، با کیفیت و بومی‌سازی شده بازی‌های جهانی در کنار حل مشکل عدم نحوه صحیح انتشار بازی و عدم اطلاع رسانی پس از چرخه تولید و نشر بازی های رایانه ای در این پلتفرم دیده شده است.

مدیر تیم فنی راه اندازی این پلتفرم نرم افزاری با اشاره به برنامه حمایتی که از سوی وزارت ارتباطات در جهت حمایت از تولید محتوای بومی اعلام شده است، گفت: درصدد مذاکره برای دریافت بسته حمایتی وزارت ارتباطات مبنی بر کاهش نرخ پهنای باند به یک سوم قیمت فعلی هستیم.

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *