اخبار

از پرداختهای مالی به نخبگان فاصله می گیریم/ توانمندسازی نخبه

پارسا پلیمر شریف 

توانمندسازی نخبه

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی بنیاد ملی نخبگان گفت: بنا داریم بر اساس نقشه راه، کم کم از پرداخت مالی مستقیم به نخبگان فاصله بگیریم و به سمت توانمند سازی آنها حرکت کنیم.

محمدصالح ترکستانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان جایگاه خاص و ویژه ای دارد و کمتر دستگاه دولتی و حاکمیتی داریم که رهبر روی آن تاکید داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان بدون حضور نخبگان بی معنی است، افزود: بنابراین جایگاه بنیاد ملی نخبگان جایگاه رفیعی است.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه ۱۰ سال از تاسیس بنیاد می گذرد و باید نقشه راه آینده خود را ترسیم کند، تاکید داشت: بنا داریم در بنیاد ملی نخبگان بر اساس نقشه راه،  کم کم از سمت پرداخت مالی مستفیم به نخبگان و مستعدان فاصله بگیریم و به سمت توانمندسازی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه پرداخت مقداری هزینه مالی به نخبگان نمی تواند بد باشد، خاطر نشان کرد: اینکه چشم نخبگان به دست بنیادملی نخبگان باشد اتفاق خوبی نیست؛ به همین دلیل باید به سمت توانمند سازی آنها حرکت کنیم.

به گفته وی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این زمینه تاکید فراوانی دارد.

ترکستانی با بیان اینکه سالیان اخیر تغییراتی انجام شد و جوایزی برای نخبگان در نظر گرفته شد، گفت: آینده نخبگان با وصل کردنشان به شبکه اقتصاد ایران تضمین می شود.

وی با تاکید بر اینکه نخبگی به مقاله و کتاب و معدل محدود نمی شود، اظهار کرد: باید به سمتی برویم که تسهیلات به جای ماهانه، در قالب طرح های کار اموزی با پرداختی به نخبگان باشد که بتوانند  علاوه بر یادگیری، توانایی های خود را بروز دهند.

وی تاکید کرد: به این واسطه از این سمتی که پرداختی به سمت نخبگان است دور می شویم و نخبگان را درگیر ایجاد ارزش افزوده می کنیم که خودشان از آن بهره ببرند. همچنین برای آنها فرصتی فراهم می شود که پتانسیل هایشان را به فعل تبدیل کنند.

ترکستانی با بیان اینکه همچنین فرصتی برای نخبگان فراهم  می شود که کار کنند و استعدادهایشان را نشان دهند، گفت: این موضوع نتیجه ای جز به کار گیری توانمندی نخبه ندارد.

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *