اخبار

بزرگترین مرجع حمایت از دانش بنیانها نقد شد

حمایت از دانش بنیانها

حمایت از دانش بنیانها

صندوق نوآوری و شکوفایی که بزرگترین مرجع حمایت از شرکت های دانش بنیان است به تازگی آماج انتقاداتی قرار گرفته و زمزمه هایی مبنی بر تغییر و تحول در ساختار آن شنیده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صندوق نوآوری و شکوفایی با رویکرد حمایت از شرکت های دانش بنیان کار خود را از چند سال گذشته آغاز کرد اما فعالیت های این نهاد علمی از همان ابتدا با انتقاداتی روبرو بود. در چند ماه اخیر نیز این انتقادات بالا گرفت به طوریکه عملکرد صندوق زیر سوال رفت و زمزمه هایی مبنی بر تغییر و تحولات اساسی در آن شنیده شد از همین رو بر آن شدیم تا ضمن مروری بر فعالیت های این نهاد حمایتی، به دلایل انتقادات و سرنوشت احتمالی آن بپردازیم.

نهادی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان

صندوق نوآوری و شکوفایی، یک نهاد مالی – توسعه ای عمومی و هیات امنایی است که در راستای تقویت اقتصاد دانش بنیان، ماموریت خود را توسعه شرکت های خصوصی یا تعاونی دانش بنیان ایرانی در چهارچوب و قوانین بالادستی می داند.

«ارائه خدمات تامین مالی به شرکت های دانش بنیان»، «توانمندسازی شرکت های دانش بنیان»، «مشارکت و سرمایه گذاری خطرپذیر و غیرخطرپذیر در شرکت های دانش بنیان»، « حمایت از شرکت های خصوصی خدمات تجاری سازی»، «هدایت سرمایه های ملی و بین المللی به سمت توسعه فناوری» از جمله وظایف صندوق به شمار می رود.

ادامه مطلب منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *