اخبار

تمایل به کارآفرینی درکشور وضعیت مطلوبی دارد/ضعف مهارتی کارآفرینان

تمایل به کارآفرینی درکشور

تمایل به کارآفرینی درکشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی، عیسی منصوری امروز در نشست هم اندیشی  مراکز مشاوره ، اطلاع رسانی  وخدمات  کارآفرینی که با حضورنمایندگان این مراکز از سراسر کشوربرگزار شد گفت: افراد تمایل دارند کارافرینانه فعالیت خود را اغاز کنند اما بسیاری از کارآفرینان مهارت کافی ندارند بنابراین بیش از هر موضوعی علاوه بر گفت و گو در فضای کسب و کار باید مهارت کارآفرینان افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد : این روزها و با رونق مباحث دانش بنیان، مباحث تجاری سازی نیز مطرح می شود این در حالی است که اگر نگاه کارآفرینان آموزش مهارت باشد باید تفاوتی میان مشاوره کسب و کار و افرادی که به اشخاص دارای کسب و کار مشاوره می دهند، قائل شویم چرا که ویژگی های مشاوره کارآفرینی کاملا متفاوت با مشاوره کسب و کار است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابعاد مختلف مراکز مشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی را تشریح کرد و رهکارهای علمی بهبود فعالیت این نوع مراکز را توضیح داد. 

همچنین رحیم سرهنگی مدیرکل توسعه کارافرینی وزارت کار، هدف از برگزاری این نشست را استفاده از ظرفیت های مراکز مشاوره و خدمات کارافرینی دانست و گفت: در سال جا ری این گونه نشست ها در راستای هم اندیشی و بانگاهش خلاقانه دنبال می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *