اخبار

تولید محصولات تحریم شده توسط شرکت های دانش بنیان داخلی

تولید محصولات تحریم شده

مشهد-استاندار خراسان رضوی گفت: شرکت های دانش بنیان توانسته اند بسیاری از محصولات تحریم شده را تولید کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان دوشنبه شب در مراسم اختتامیه هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار مشهداظهارکرد: شرکت های دانش بنیان فعال در خراسان رضوی توانسته اند موفقیت های خوبی را کسب کنند به صورتی که سال گذشته ۱۰ میلیون دلار کالا توسط این شرکت ها به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: فعالیت شرکت های دانش بنیان از این جهت قابل توجه است که آنها بسیاری از نیازهای کشور را مرتفع می کنند و در شرایطی که ما در تحریم قرار داریم ، این فعالیت ها بسیار حائز اهمیت است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بسیاری از قطعاتی که امروز به دلیل تحریم ها ورودش به کشور دچار مشکل شده و یا در انحصار چند شرکت خاص بود توسط شرکت های دانش بنیان در خراسان رضوی تولید شده اند.

رشیدیان با تاکید بر نقش پژوهش در جامعه گفت: پژوهش های علمی باید منطبق با نیازهای امروز جامعه در حوزه های مختلف باشد تا بتواند بخشی از مشکلات و کاستی هارا برطرف کند.

وی افزود: دستگاه های اجرایی دارای بودجه های پژوهشی می باشند که باید این بودجه ها را به درستی و در سرفصل های مشخص شده هزینه کنند تا شاهد نتایج مثبت آنها باشیم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر صنعت و دانشگاه گفت : همکاری این دو بخش می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

رشیدیان خاطر نشان کرد: خراسان رضوی با تلاش همه پژوهشگران و دانشگاهیان در سه سال گذشته رتبه نخست کشور را در حوزه پژوهش و فناوری کسب کرده و امیدواریم این افتخارات همچنان ادامه داشته باشد.

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *