اخبار

حمایت از اقتصاد دانش بنیان یک ضرورت است

حمایت از اقتصاد دانش بنیان

حمایت از اقتصاد دانش بنیان

شیراز – استاندار فارس گفت: حمایت از اقتصاد دانش بنیان یک ضرورت است لذا باید فرآیند علمی موضوع مدنظر بوده و ایده ها در میدان عمل بکار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان یکی از زیرساخت های اساسی اصول و سیاست های اقتصاد مقاومتی را اقتصاد دانش بنیان دانست و ادامه داد: در همین راستا باید ضرورت اقتصاد دانش بنیان را در نظر گرفت و اجازه داد مفاهیم راهبرد اقتصاد دانش بنیان، تاثیر خود را بگذارد.

وی ادامه داد: ذات و بنیان اقتصاد مقاومتی زمینه سازی رونق اقتصادی و فراهم کردن زمینه اشتغال است و باید بر روی اجرای پروژه ها و طرح هایی تمرکز کرد که بیشترین اثرگذاری را در زمینه ایجاد اشتغال داشته باشند.

وی بر ثبت اطلاعات طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی همه دستگاههای اجرایی در سامانه ساپنا (سامانه ثبت اطلاعات پروزه های اقتصاد مقاومتی) تاکید کرد و اضافه کرد: به منظور ساماندهی و مدیریت منسجم طرح های عملیاتی همه دستگاههای اجرایی مرتبط طرح های خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه برداشت آب از سفره های زیر زمینی در سطح استان معادل 16 استان کشور است، تاکید کرد: مشکل کم آبی و خشکسالی بسیار نگران کننده است و ضروری است در مصرف آب صرفه جویی کنیم و با نگاه به آینده فرهنگ درست مصرف کردن آب را در جامعه گسترش دهیم.
وی افزود: سالهای متمادی است که از آبهای زیر زمینی برداشت می کنیم و هر مکانیزمی که بتواند در ابعاد فرهنگی .و علمی در مدیریت مصرف آب به ما کمک کند، ضرورت امروز جامعه ماست.

استاندارفارس نصب کنتورهای هوشمند برای چاه های کشاورزی را قدمی اساسی در جهت مصرف بهینه آب در امروز و  آینده اقتصادی کشاورزان قلمداد کرد و تببین کرد: اگر در مدیریت مصرف بهینه آبهای زیرزمینی تمهیدات و تدابیر ضروری اتخاد نشود، شاهد عواقب و پیامدهای جبران ناپذیری برای استان خواهیم بود که خدای نکرده براساس فرونشست ها حتی زیر ساخت های ما را دچار مخاطره می کند.

استاندار فارس ابراز نگرانی کرد: میزان بارش های جوی نسبت به متوسط مشابه سال گذشته 68% کاهش داشته است و هر گونه تذکر در خصوص مصرف بهینه و استفاده بجا  از آب ضروری و برای نسل امروز و آینده حیاتی است.

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *