اخبار

فعال شدن واحدهای صنعتی نیمه تعطیل استان تهران در اولویت است

فروش شرکت های دانش بنیان

فعال شدن واحدهای صنعتی
تهران- استاندار تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اصلاح ساختارها در برنامه های سال ٩٧ گفت: فعال شدن واحدهای صنعتی نیمه تعطیل استان تهران در اولویت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی پیش از ظهر چهارشنبه با حضور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در محل استانداری تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری، از اولویت های برنامه ریزی در استان است و با توجه به محدودیت شعاع ١٢٠ کیلومتری در ایجاد صنایع جدید و پروژه های دارای آلایندگی بالا، عمده برنامه ریزی ها در استان تهران بر صنایع موجود است.

وی افزود: توجه به اجرای طرح ها و توسعه شرکت های دانش بنیان درسال٩٧ در  استان تهران اولویت است و در این بخش از برنامه رؤسای دانشگاه ها استقبال می کنیم.

مقیمی با تأکید بر ضرورت توسعه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در سال ٩٧ گفت: افزایش بهره وری با اصلاح ساختار، نوسازی فنی واحدهای صنعتی و اقتصادی موجود و افزودن سرمایه های موجود به جریان تولید از اولویت های استان در سال آینده است.

استاندار تهران گفت: شرکت های با پایه دانش بنیان سهم موثری در تولید علم و دانش و فناوری کشور دارند و لزوم توجه به این شرکت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استاندار تهران با بیان اینکه براساس برنامه ریزی ها رشد اقتصادی در کشور باید به ٨ درصد برسد گفت: ٢.٥ درصد از رشد اقتصادی باید از محل بهره وری محقق شود و نیاز است تا بنگاه های اقتصادی موجود با امکان رقابت در بازار به بهره وری بالاتر دست یابند.

وی گفت: فعال شدن واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل با اصلاح ساختارها از برنامه های مهم دیگری است که درسال ٩٧ باید در دستور کار برنامه ریزی های استان قرار بگیرد چرا که همه این واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل مجموعه ای از ایجاد اشتغال و همچنین راه اندازی بنگاه های اقتصادی هستند که باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشیم و در برنامه های اصلی گنجانده شود.

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *