اخبار

لزوم مراقبت از بازارهای زیست فناوری/ افزایش دانش بنیان های زیستی

لزوم مراقبت از بازارهای زیست فناوری

لزوم مراقبت از بازارهای زیست فناوری

معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:باید دقت کنیم که مبادا بازارهای زیست فناوری را به سایر کشورها بسپاریم و بتوانیم فناوری را بومی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر دکتر علی وطنی در اختتامیه چهارمین جشنواره زیست فناوری اظهار داشت: امروز می توانیم شاهد این موضوع باشیم که پدیده ریزگردها، بیماری های صعب العلاج، کشاورزی، آلودگی های زیستی و … به واسطه زیست فناوری به نتیجه برسند.

وی گفت: امروز ریزگردها یکی از مشکلات کشور است که می تواند به واسطه زیست فناوری مرتفع شود شاید علت عمده افزایش ریزگردها عدم آشنایی با موضوع زیست فناوری باشد.

وطنی با بیان اینکه جایگاه چهاردهم در زیست فناوری برازنده کشور ما نیست، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه زیست فناوری را از ۳۹۰ به ۳ هزار و ۹۰۰ شرکت دانش بنیان برسانیم تا بتوانیم شاهد پیشرفت توسعه کشور در این زمینه باشیم.

معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم که مبادا بازارهای زیست فناوری را به سایر کشورها بسپاریم. ما باید بتوانیم فناوری را بومی کنیم و در این راستا محققان و پژوهشگران مان را یاری دهیم نه اینکه کرکره شرکت های دانش بنیان را پائین بکشیم.

وی افزود: سالیانه ۱۵۰ هزار نفر از ایران به خارج از کشور می روند اما برنامه ریزی هایی شده که اکنون شاهد این موضوع هستیم که ۳ نفر در روز به کشور باز می گردند.

وطنی با بیان اینکه ما باید دیدگاه مان را به بخش خصوصی تغییر دهیم، تصریح کرد: ما دولتی ها باید خدمت به بخش خصوصی را خدمت بدانیم.

منبع  خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *