اخبار

استارتاپها راهکاری برای رفع آسیب های اجتماعی اند

استارتاپها

استارتاپها

استاد دانشگاه علامه با بیان اینکه مباحث اجتماعی امروز تفاوت های زیادی با گذشته دارد، گفت: استارتاپها با نگاه خاص و جدید می توانند راهکاری برای رفع مشکلات اجتماعی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سعید زرندی در سمینار سومین جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها (اولین استارت آپ در حوزه آسیب‌های اجتماعی) افزود: خلاقیت و نوآوری در بخش های مختلف زندگی بشری در حال خودنمایی است و این سمینار از این جهت که در بخش آسیب های اجتماعی خلاقیت ها را به مسابقه گذاشته جذابیت دارد.

زرندی با اشاره به تغییر شکل معضلات اجتماعی گفت: کارشناسان برای حل مباحث اجتماعی امروزی باید به نگاه و ابزارهای جدید مسلط باشند و اگر خواسته باشند با دیدگاه های چند سال پیش به این موضوع و آسیب ها نگاه کنند موفقیتی به دست نمی آورند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به انواع خلاقیت هایی که در ابعاد زندگی بشر امروز رخ داده خاطر نشان کرد: آنچه اقتصاد امروز دنیا را برجسته می کند تمرکزی است که بر روی نوآوری و خلاقیت دارد. اگر دو دهه پیش می گفتند در ۲۰ سال آینده اقتصاد دنیا بر محور نوآوری و خلاقیت می چرخد کمتر ملموس بود ولی اکنون با اتفاقات و ابداعاتی که در حوزه تکنولوژی می توان آن را لمس کرد و می توان اذعان کرد آینده دنیا بر نوآوری و خلاقیت متکی است.

وی خاطر نشان کرد: اگر اعتقاد داریم که راه حل مشکلات کشور از مسیر نوآوری و اقتصاد دانش بنیان می گذرد باید در این زمینه راه حل ارائه دهیم و توجه ویژه ای به این قسمت از اقتصاد داشته باشیم.

زرندی افزود: در ایران افراد توانمند حضور دارند و اگر بستر فعالیت آنها فراهم شود در دنیا حرف برای گفتن دارند و زمینه حضور و فراهم کردن بستر برای شکوفایی این افراد وظیفه حکومت است.

وی افزود: باید بین شاخص نیروی انسانی تحصیل کرده و شرایط قانونی یک تناسبی وجود داشته باشد و نزدیک کردن این شاخصه ها عزم جدی حکومت را می طلبد.

استاد دانشگاه علامه یادآور شد: اگر مسئولان به این اجماع برسند که محیط نوآوری ها در ابعاد مختلف می تواند معضلات کشور را حل کند درنتیجه با وجود نوآوری های اجتماعی می توان مشکلات این حوزه را حل کرد و در این فرایند این مردم هستند که نقش آفرین می شوند همان طور که با حضور مردم اقتصاد مقاومتی شکل گرفت و با حضور مردم می توان دولت را کوچک کرد چرا که راه مردم یک راه پر پتانسیل است.

وی عنوان کرد: کارآفرینی و نوآوری اجتماعی در حوزه ICT ، مانند استارتاپ ها می تواند حلال مشکلات ایران باشد چرا که با حضور جوانان خلاق می توان هر مشکل را به یک فرصت تبدیل کرد. 

زرندی به انواع مختلف تجارب دنیا در زمینه نوآوری در ابعاد کالا و خدمات اشاره کرد و گفت: جهان نوآوری ها را در ابعاد مختلف تجربه کرده و با دیدن تجربه ها آنها و با کمک از مردم مشکلات کشور را برطرف سازیم چرا که برای رفع این مشکلات، حکومت به تنهایی قادر نیست.

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *