اخبار

تفاهم نامه همکاری توسعه تولید محصولات دانش بنیان حوزه سلامت امضا شد

توسعه تولید محصولات دانش بنیان

فناوری‌های پیشرفته

ایران و اسپانیا در زمینه فناوری های پیشرفته با یکدیگر وارد همکاری علمی می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین نشست اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اسپانیا با حضور نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نمایندگان ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، کشاورزی، نفت و گاز و فناوری اطلاعات برگزار شد.

 ریاست این کمیسیون که در تاریخ ۴ و ۵ دسامبر ۲۰۱۷ در شهر مادرید اسپانیا برگزار شد به عهده مجتبی خسروتاج، معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و نیز ماریسا پونسلا، وزیر مشاور در امور تجاری اسپانیا بود. 

در این نشست طرفین با برشمردن ظرفیت‌ها و محورهای همکاری بین دو کشور در خصوص تشکیل کارگروه‌های مختلف در چارچوب نقشۀ راه توسعۀ همکاری‌های دوجانبه به ویژه در زمینه‌های فناوری‏ های صنعتی، کشاورزی، توریسم و زیرساخت مذاکره کردند.

احمدرضا علائی طباطبائی، قائم‏ مقام معاون اموربین‏ الملل و تبادل فناوری نیز ضمن تبیین فرصت‏های همکاری بین مجموعه‏ های فناورانه دو کشور، گفت: اولویت‌های حوزه فناوری‏ های پیشرفته در ایران و مسیرهای همکاری شرکت‌های اسپانیایی در انتقال دانش و ایجاد همکاری‌های مشترک با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی از جمله موضوعات قابل پیگیری بین دو کشور است.

قائم‏ مقام معاون اموربین‏ الملل و تبادل فناوری همچنین در دیداری اختصاصی با «ولا» معاون تحقیقات، نوآوری و توسعه وزیر اقتصاد، صنعت و رقابت پذیری کشور اسپانیا ضمن مرور همکاری‏ های قبلی با دو کشور از جمله همکاری در پروژه آلبا، خواستار همکاری ‏های بیشتر و گسترده‏ تر دو طرف و نیز آغاز همکاری‏ های فناورانه در کلیه زمینه ‏های مشترک شد.

در این کمیسیون مشترک دو کشور، سند نقشه راه همکاری‌های دو کشور (۲۰۲۲-۲۰۱۸)، بیانیه اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اسپانیا و همچنین یادداشت تفاهم همکاری صندوق ضمانت صادرات ایران و شرکت بیمه اعتبار صادراتی اسپانیا به امضا رسید. 

 از دیگر برنامه‏ های این سفر برگزاری نشست تجاری شرکت‏ های دانش بنیان دو طرف بود که طی مذاکرات رو در رو آن، هیأت شرکت‌های دانش‏ بنیان ایرانی فرصت مذاکره جدی با بیش از ۵۰ شرکت اسپانیایی را داشتند که منجر به تعریف سرفصل ‏های همکاری قابل توجهی شد.   

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *