اخبار

جغرافیای صادرات محصولات نانو توسعه می یابد

صادرات محصولات نانو

صادرات محصولات نانو

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: در حال حاضر محصولات نانو به ۲۰ تا ۲۵ کشور صادر می‌شود که باید جغرافیای صادرات را بیشتر کنیم زیرا این پتانسیل را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سعید سرکار در دوازدهمین جشنواره تقدیر از برترین‌های فناوری نانو که شامگاه شنبه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه آنچه که امروز می بینیم حاصل برنامه ریزی های درست بوده، گفت: ما باید در برابر آسیب ها مقاوم شویم و نباید تجربه ها را دوباره تکرار کنیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه در محصولات کلیدی و های تک تحریم شدیم، افزود: حتی برخی از این کشورها که ما را تحریم کردند ولی ادعا می کردند که در تحریم وارد نمی شوند در برخی محصولات پزشکی کشور ما را مورد تحریم قرار دادند و برخی از داروهای حساس را به کشور ما نمی فروختند تا مردم ما همواره ناراضی باشند و علیه حکومت و انقلاب شورش کنند.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر تحریم های برخی کشورها هنوز بازارهای شان در کشور جولان می داد، تصریح کرد: آنها بدنبال فشار روی مردم ما بودند.

سرکار با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تحقق اقتصاد دانش بنیان لازم است، ادامه داد: تحقق اقتصاد دانش بنیان باید مبتنی بر کالاهای دانش بنیان و صنایع دانش بنیان باشد و لازم است که اکنون بر چگونگی دانش بنیان شدن صنایع تمرکز کنیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه فناوری نانو به دلیل شرایط خاص در تمام عرصه ها قابل کاربرد است، گفت: فناوری نانو در همه صنایع تاثیرگذار است، به همین دلیل از این فناوری می توان به عنوان یک فناوری کلیدی و تاثیرگذار در اقتصاد کشور یاد کرد.

سرکار با بیان اینکه یکی از نقاط تمرکز رسوخ نانو در صنایع موجود است، اضافه کرد: اگر صنایع مختلف در کشور بکارگیری نانو را در صنعت خود نادیده بگیرند بازارشان را در آینده از دست خواهند داد.

وی با بیان اینکه فناوری نانو در بیش از ۱۰ حوزه صنعتی رسوخ پیدا کرده، گفت: زمانی صنعت ما دانش بنیان می‌شود که با شرکت های دانش بنیان ارتباط بگیرند که تمرکز ستاد نانو در این زمینه است.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری نانو همچنین تجاری سازی با اولویت توسعه بازار بین المللی و صادرات هر چه بیشتر محصولات و انتقال دانش فنی از اهداف ما در ستاد نانو است.

وی با تاکید بر اینکه اگر شرکت های دانش بنیان وارد بازار بین المللی نشوند در آینده به بن بست می خورند زیرا فناوری نانو در آینده ای نه چندان دور بازار را اشباع می کند.

سرکار با تاکید بر اینکه ورود به بازارهای بین المللی ادبیات خاص خود را می طلبد، خاطرنشان کرد: باید شرکت های خود را به گونه ای توانمند تربیت کنیم که بتوانند به راحتی وارد بازار بین المللی شوند.

وی افزود: اکثر بازرگانان و تجار ما سنتی هستند به همین دلیل نمی توانند در عرصه بازاریابی های تک موفق باشند؛ امروز برای تربیت تجار در عرصه های تک دیر است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه محصولات نانو به بیش از ۲۵ کشور صادر می‌شود، تصریح کرد: ما باید جغرافیای صادرات را بیشتر کنیم زیرا این پتانسیل را داریم تا بتوانیم کالای ساخت ایران را تبدیل به یک برند معتبر بین المللی کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *