مقالات دانش بنیان

ده ویژگی یک کارآفرین موفق

ویژگی یک کارآفرین موفق

ویژگی یک کارآفرین موفق

«ای. جیمز رآن»، معروف به جیم رآن کارآفرین، نویسنده و سخنران انگیزشی امریکایی که با کارهایش توانست زندگی خیلی ها از جمله آنتونی رابینز، مارک ویکتور هنسن، برایان تریسی و جک کنفیلد را عوض کند، به فیلسوف دنیای تجارت مشهور است. او یکی از کسانی است که اعتقاد داشت افرادی در دنیای تجارت به موفقیت میرسند که کارهایی را انجام میدهند که افراد ناموفق نمی خواهند انجام دهند؛ اما این آدم ها چه ویژگی هایی دارند و چطور ویژگی های فردیشان آنها را در مسیر رشد قرار می دهد؟

1- نظم و انضباط

کارآفرین های موفق به این مسئله که کسب وکارشان را جوری هدایت کنند که به موفق ترین شکل ممکن جلو برود، متعهد هستند و در این مسیر حاضرند از هر مانع یا هر عامل دیگری که ذهن شان را از تجارت منحرف میکنند، بگذرند. آنها یکسری استراتژی های کلیدی دارند و تاکتیک هایی را برای عملی کردن این استراتژی مشخص می کنند. کارآفرینان موفق به اندازهای در کارشان نظم و انضباط دارند که هر روز برای دستیابی به اهداف خود اقداماتی را انجام می دهند و در پایان روز میدانند تا چه اندازه برای رسیدن به این اهداف جلو رفته اند.

2- اعتمادبه نفس

کارآفرین های موفق مدام از خودشان یا دیگران نمی پرسند که آیا میتوانند موفق شوند یا آیا واجد ویژگی های لازم برای موفقیت هستند یا نه. آنها عمیقا معتقدند کسب وکاری که راه انداخته اند موفق می شود و این اعتمادبه نفس را در تک تک گام هایی که برمیدارند و کارهایی که برای پیشبرد اهداف خود انجام میدهند، نشان می دهند.

3- ذهن باز

کارآفرینان موفق میدانند که هر اتفاق تازه یا هر شرایطی که در دنیای کسب وکار وجود دارد، یکجور فرصت تجاری است که میتوانند از آن به بهترین شکل استفاده کنند. آنها مدام به ایده هایی در مورد گردش کار و شیوه های افزایش بهره وری، به کارگیری مهارت های افراد یا ایجاد یک کسب و کار جدید فکر میکنند. آنها این توانایی را دارند که به همه چیزهایی که در اطرافشان وجود دارد توجه کنند، روی اهدافشان تمرکز کنند و ببینند که کدامیک از این شرایط میتواند آنها را به هدفشان نزدیکتر کند.

4- آغازگری

کارآفرینان موفق میدانند که اگر قرار است کاری انجام شود، باید خودشان آن را شروع کنند. آنها پارامترهای مختلفی را برای شروع به کار تعیین میکنند و مطمئن می شوند پروژه هایشان در همین مسیر جلو میروند. آنها شخصیت هایی فعال هستند و منتظر نمیشوند کسی برایشان مجوز صادر کند.

5- رقابتگری

خیلی از شرکت هایی که امروز مشغول به کار هستند، به این علت به وجود آمدهاند که یک کارآفرین موفق میدانسته می تواند این کار را بهتر از دیگران انجام دهد. کارآفرین های موفق میدانند که باید در کسب وکاری که ایجاد کردهاند، برنده باشند. یک کارآفرین موفقیت شرکت خود را در موفقیت خود برجسته میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *