مقالات دانش بنیان

ده ویژگی یک کارآفرین موفق

ویژگی یک کارآفرین موفق

ویژگی یک کارآفرین موفق

6- خلاقیت

یکی از جنبه های خلاقیت این است که فرد خلاق قادر به ایجاد ارتباط بین رخدادها یا شرایط ظاهرا غیرمرتبط باشد. کارآفرینان موفق اغلب راه حل هایی را پیشنهاد میکنند که ترکیبی از اجزای مختلف است.

7- عزم و اراده

کارآفرینان موفق به خاطر شکست هایشان متوقف نمی شوند. آنها به شکست به عنوان فرصتی برای موفقیت نگاه میکنند و مصمم هستند تمام تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت انجام دهند، بنابراین سعی میکنند بعد از هر شکستی دوباره تلاش کنند. کارآفرینان موفق اعتقاد ندارند کاری وجود دارد که ممکن است امکان انجامش نباشد.

8- مهارت های ارتباطی قوی

کارآفرینان موفق دارای مهارت های ارتباطی قوی برای فروش محصول و ایجاد انگیزه در کارکنان است. موفق ترین کارآفرین ها میدانند که چگونه باید به کارکنان خود انگیزه بدهند تا کسب وکارشان به طور کلی رشد کند. آنها در تشریح مزایای هر شرایطی که به وجود میآید، خبره هستند و دیگران را برای موفقیت در این مسیر هدایت میکنند.

9- اخلاق کاری قوی

کارآفرین موفق معمولا اولین کسی است که به دفتر کار میرسد و آخرین کسی است که خارج میشود. این افراد حتی گاهی روزهای تعطیل هم به محل کار سر میزنند تا بدانند که اوضاع آن طور که قرار است پیش میرود. ذهن آنها به طور دائم روی کارشان متمرکز است؛ چه در محل کار باشند و چه نباشند.

10- شور و اشتیاق

شور و شوق مهمترین ویژگی یک کارآفرین موفق است. کارآفرین های موفق واقعا کار خود را دوست دارند. آنها دوست دارند ساعت های اضافی برای موفقیت در کسب وکارشان کار کنند، زیرا شادی که موفقیت در تجارت به آنها میدهد، فراتر از پول و سود مادی است. همچنین کارآفرین های موفق همیشه از خواندن و تحقیق در مورد راه های کسب و کار لذت می برند.

منبع ماهنامه اقتصاد دانش بنیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *