مقالات دانش بنیان, نانو عایق های ساختمان

رفع نم و رطوبت بدون تخریب در ساختمان چگونه انجام می شود ؟

رفع نم و رطوبت بدون تخریب

رفع نم و رطوبت بدون تخریب

رفع نم و رطوبت بدون تخریب در سازه‌های عمرانی نظیر ساختمان، مخازن نگهداری، پل ها، سدها، سالن‌های صنعتی یک امرمهم در زمینه‌های مهندسی می‌باشد. مهندسی آب و آب‌بندی سازه نیازمند تخصص، دانش و تجربه بالا و کافی می باشد. نکته‌ی مهم در انتخاب مواد آب‌بندی استفاده از مواد آب‌بندی با عمر و دوام بالا می‌باشد که تا پایان عمر سازه دوام خود را حفظ می‌نماید.رفع این معضل در روش سنتی با تخریب لایه های ایزولاسیون قدیمی و صرف هزینه‌های زیاد و بهم‌ریختگی محیط زندگی همراه می باشد. استفاده از رنگ نانو عایق رطوبت روشی نوین، قطعی و کاملاً موثر و کم هزینه را پیش پای شما می‌گذارد.در این مطلب به معرفی رنگ نانو عایق رطوبتی جهت رفع نم و رطوبت بدون تخریب پرداخته می شود

رطوبت و نم در ساختمان :

رفع نم و رطوبت بدون تخریب

                               رفع نم و رطوبت بدون تخریب

رفع نم و رطوبت بدون تخریب در سرویس های بهداشتی و مکان هایی  که  بواسطه تغییرات دمائی و تنش‌های حاصله دچار نشتی شده اند از اهمیت بسزایی برخوردار است. با توجه به آنکه رطوبت و نشتی علاوه بر آنکه صدمات بسیار زیادی به  خانه و ساختمان وارد می نماید، يكي از اصلي‌ترين زمينه‌های ايجاد بيماري در محيط منزل نیز است. لهذا عایق کاری این مکان ها با کمترین هزینه و در سریعترین زمان ممکن تنها بدون کندن و اجرای زیر سازی دوباره امکان پذیر است رفع نم و رطوبت بدون تخریب و با ماندگاری طولانی و کیفیت مطمئن تنها با نانو عایق های رطوبتی امکان پذیر است .

رفع نم و رطوبت بدون تخریب در سرویس های بهداشتی

سرویس‌های بهداشتی، حمام و دستشویی از جمله جاهایی در ساختمان هستند که به خاطرمحلی برای پاکیزگی و عبور آب و نزدیکی به فاضلاب و مواد شیمیایی وانقباض و انبساط در مصالح، محلی مناسب برای رشد قارچ و جلبک می‌باشد که از نظر بهداشتی نیز صدمات جبران ناپذیری را می‌تواند برای ساکنان ساختمان بوجود بیاورد.برخی از سرویس‌ها به دلایلی، بیشتر در معرض خرابی قرار می‌گیرند و به مرور زمان از نظربهداشتی، آب‌بندی، پوسیدگی لوله‌های فاضلاب و آب شرب، ترک در کاسه، سرامیک و کاشی‌کاری نیاز به تعمیرات و بازسازی پیدا می‌کنند . بین کاشی‌های موجود در کف حمام و دستشویی‌ها یک فضای خالی بسیار کوچک وجود دارد، اما کوچکی فضا برای نفوذپذیری آب معنایی ندارد. آب از همین فضا نفوذ می‌کند و باعث تخریب جزئی کف حمام و دستشویی می‌شود. عموماً این نفوذ آب روی کاشی‌ها تأثیر گذاشته و باعث شکستن آنها هم می‌شود.

برای اینکه نشتی سرویس‌های بهداشتی و حمام را از بین برود باید درزهای  سرامیک و کاشی را در چند مرحله با ترکیب سیمان سفید و نانو عایق رطوبتی پر شود. این کار از لق شدن سرامیک کف و کاشی کاری دیوار و و نفوذ آب به لایه های زیرین کف‌ کاملا جلوگیری می‌کند و مکانی کاملا آب بند ایجاد می نماید به این شیوه که بدون کندن و برداشتن کاشی و سرامیک کف و بدون نیاز به عایق کاری دوباره زیر سازی انجام می شود رفع نم و رطوبت بدون تخریب گفته می شود.

 

 

رفع نم و رطوبت بدون تخریب ( استخر)

                                رفع نم و رطوبت بدون تخریب ( استخر)

نانو عایق رطوبتی :

امروزه و در این عصر جدید که فناوری‌های نو هر روزه ما را بیشتر و بیشتر احاطه می‌کنند، لزوم بکارگیری آنها اهمیت فراوانی برای آسایش بیشتر بشر دارند.نانو تکنولوژی نیز از این قاعده مستثنا نیست. این علم به حدی گستردگی دارد که حتی در زوایای مویرگی زندگی بشر نیز رسوخ کرده است.نانوتکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که جستارهای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. موضوع اصلی آن نیز مهار    ماده یا دستگاه‌های در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، معمولاً حدود ۱ تا ۱۰۰ نانومتر است. در واقع نانو تکنولوژی فهم و به کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستم هایی در این ابعاد است که اثرات فیزیکی جدیدی – عمدتاً متأثر از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک – از خود نشان می‌دهند.

 

کاربرد نانوتکنولوژی در صنعت ساختمان  :

با توجه به نو بودن این فناوری، هر سال کاربردهای جدیدی از آن در صنایع مختلف معرفی می‌شود. از جمله کاربردهای نانوتکنولوژی در صنعت ساختمان می توان به رنگ های نانو عایق رطوبتی اشاره کرد.
این نوع از عایقهای رطوبتی بسیار بسیار مقرون به صرفه بوده و طول عمر بالایی دارند. طول عمر بالای آنها نیز به این خاطر است که در زیر سطح های مولکولی و در مقیاس نانو متر با مواد مختلف ترکیب می‌گردند و با ایجاد پیوندهای دوَار پلیمری هوا گذر، باعث تاثیر در سطح می‌شوند. نانو مواد عایق رطوبتی در اصل هیچ لایه ای روی سطوح ایجاد نمی‌کنند و در حقیقت جذب مواد پذیرنده خود می‌شوند و جزئی از ساختار آنها می‌شوند.نانو عایق رطوبتی اتفاق بسیار نیکو و خوبی در صنعت ساختمان است چرا که جدای از بحث سبکی وزن، عدم آتش زا بودن‌، ماندگاری بالایی نیز دارد و همچنین چه از لحاظ ایمنی و چه از لحاظ اقتصادی کمک به سزایی به صنعت ساختمان می‌کند.

این نانو عایق های رطوبتی در مقایسه با انواع دیگر روش‌های عایقکاری بسیار سریعتر، سبکتر، ارزانتر و ایده آل‌تر هستند و لازم به ذکر است که تمامی نانو عایق های رطوبتی پایه آبی سیلیکونی کاملاً دوستدار محیط زیست بوده و هیچگونه ضرری برای اکوسیستم ندارند.بهترین نوع عایق های رطوبتی نیز نانو رنگ عایق رطوبتی «بوژان» می باشد که تحمل غوطه وری در آب را در طولانی مدت (چندین ماه تا چندین سال) داشته و در مقابل رطوبت مقاوم است. این نوع نانو عایق رطوبتی برای پوشش سرویس‌های بهداشتی بسیار مناسب است.

به طور کلی نانو رنگ عایق‌های رطوبت (بوژان)از هر لحاظ  مقرون به صرفه بوده، مقاومت رطوبتی بالایی دارد و در مقابل آب و رطوبت غیر قابل نفوذ هستند به علاوه همه این قابلیت‌ها و کارایی‌ها فقط با یک میلی‌متر ضخامت عملی شده و می‌تواند جایگزین مناسبی برای روش های سنتی مثل ایزوگام و قیرگونی باشد.

 

ویژگی های رنگ نانوعایق رطوبتی (بوژان) :

  • سادگی اجرا با قلم مو، غلتک یا پیستوله

  • عدم نیاز به تخریب عایق های قبلی

  • چسبندگی بالا به سطوح زیرین

  • سازگار با محیط زیست، غیرسمی و غیرآتش زا

  • مقاوم در برابراشعه ماوراء بنفش

  • ضد باکتری و خزه

  • مقاوم در برابر پارگی و مقاومت کششی بالا

  • مقاومت در برابر ضربه بیشتر از ۵0 کیلوگرم برسانتی متر مربع

  • اجرا سریع و آسان بدون نیاز به تخصص

  • انعطاف پذیری فوق العاده بالا

  • عمر طولانی بین 30-20 سال

  • مقاوم در برابر اسید، باز و سایر مواد شیمیایی

  • مقاومت در برابر خوردگی حداقل ۵00 ساعت

  • مقاومت گرمایی تا 100 +ومقاومت سرمایی تا 40 -درجه سانتیگراد

  • تشخیص محل نشت و آسیب دیده و ترمیم راحت

  • قابل تردد بودن سطح نهایی

  • بدون محدودیت رنگ

  • رنگ آمیزی و عایقکاری همزمان

  • رفع نم و رطوبت بدون تخریب

موارد کاربرد رنگ نانو عایق رطوبتی :

  • سطوح بتنی، گچی، کاه گلی، چوبی، آردواز، ایرانیتها

  • سرویس های بهداشتی، حمام و آشپزخانه

  • آب نما، استخر، مخازن آب

  • پشت‌بام، شیروانی

  • تراس ها، بالکنها و باغچه‌های روی تراس

  • گنبد مساجد و بناهای تاریخی

  • دیوارها و نماهای در معرض رطوبت و باران

  • پل‌ها، کانال‌ها، مخازن بتنی

  • لوله‌های بتنی آب و فاضلاب

  • کف موتورخانه، تأسیسات

 

بخش تحقیق و توسعه گروه صنعتی آسان نما :

آسان نما که متشکل از کادری مجرب و کار آزموده می باشد، سعی دارد با توجه به این نکته که آب‌بندی و عایق‌کاری یکی از حساس ترین بخش‌های هر ساختمان می‌باشد، با استفاده از بهترین مواد اولیه و با توجه به علم روز دنیا و رعایت استاندارهای بین‌المللی، بهترین و مرغوب‌ترین محصول عایق را به مشتریان ارائه نماید.

تجاری سازی محصول رنگ نانوعایق رطوبتی (بوژان) با ويژگي‌هاي جدید و منحصر بفرد نسبت به ساير محصولات ايزولاسيون رطوبتی، از سوی مجموعه آسان نما به بازار مصرف معرفی گردید. رنگ نانوعایق رطوبتی ، با داشتن مقاومت عالي در مقابل گرما و سرما، از پایداری در برابر عوامل جوي و اشعه UV خورشيد نیز برخوردار است.

با استفاده از روش‌هاي آسان و سريع قابل اجرا بوده (با قلم مو و پیستوله) و به صورت تك‌جزیی و بدون حلال مصرف می‌شود و بدون تخریب عایق‌های قبلی می‌توان محل مورد نظر را عایق کاری نمود.

 

دیدگاهی در مورد “رفع نم و رطوبت بدون تخریب در ساختمان چگونه انجام می شود ؟

  1. یاشار گفت:

    سلام خسته نباشید .
    سرویس بهداشتی و حمام و رختکن از بیرون و بالا استر زدیم و از داخل کاشی کاری شده ولی سقف و دیوارها کلا اب قطره قطره جمع میشه .
    و دیوار خانه باران میزنه و گچ کلا رطوبت زده و زرد شده
    لطفا راهنمایی کنید.

  2. الهه احمدی گفت:

    سلام. میشه بدونم میشه تو کمد دیواری قسمتی که پتو و بالشت و غیره میزاریم استفاده کرد پتو و لوازم داخل و میشورم بعد از یه مدت بوی نم میگیره کف سیمان و دیوار نصفه کاشی و بقیش گچه.ممنونم راهنماییم کنید

    1. آسان نما گفت:

      سلام وقت به خیر
      نانو عایق رطوبتی بوژان، مانع ورود آب از روی سطح به داخل می شود، اما برای عایقکاری دیوارهای پشت ساختمان مانند دیوار اتاق مناسب نیست. اگر رطوبت از نمای ساختمان به داخل کمد نفوذ میکند با استفاده از عایق رطوبتی بوژان می توانیم نمای ساختمان را عایق کاری کنیم.

  3. کیا گفت:

    سلام
    میتونم تواتاق خواب وپذیرایی هم استفاده کنم
    دیوار پذیرایی واتاق خواب ما هم نم داره وبو میده
    دون دون سیاه تشکیل میشه
    دسمال میکشم یکم پاک میشه ولی جاش میمونه

    1. آسان نما گفت:

      سلام وقت به خیر
      اگر دسترسی به پشت دیوار پذیرایی و اتاق خواب داشته باشید میتوانید از نانو رنگ عایق رطوبتی استفاده کنید

  4. داریوش گفت:

    سلام از کف حمام ما به سقف طبقه پاین که اتاق خواب پایین هست نم میده و باعث تخریب گچ سقف پایین شده که من مطمعن هستم قیرگونی حمام ازبین رفته آیا با عایق شما میشود بدون تخریب و قیرگونی مجدد کف حمام را عایق کاری کرد ممنون میشم راهنمایی کنید چون واقعا اورژانسی هستش و باید سریع درستش کنیم مرسی

    1. آسان نما گفت:

      سلام وقت به خیر
      بله امکان پذیر هست. با استفاده از بوژان 700 بندهای دیوار و کف را پوشش دهید و با استفاده از ترکیب نانو رنگ عایق رطوبتی بوژان و سیمان سفید دور تا دور حمام را عایق کاری کنید.

  5. پیام فاضلی گفت:

    کار اب بندی شغل بسیار حساسی هست و باید چسب و مواد مصرفی رو باید بشناسید و شرکت شما این کار رو خیلی خوب انجام میدهد. پارسال ما عایق کاری نمای ساختمان رو دادیم به شرکت جهان فرود تا انجامش بدن و با اولین باران دوباره مجدد اب به داخل ساختمان نفوذ کرد. ولی بعدش به شما زنگ زدم و اومدید درست کردید ممنون از اسان نما

    1. آسان نما گفت:

      ممنون از نظر لطف شما

  6. محبوبه صادق زاده گفت:

    سلام با عرض خسته نباشید
    من میخوم روی کاشی حمام مزایک کف و کچ سقف ودیواره های بالای کاشی حمام استفاده کنم از نانوبوژان ایا امکانش هست و روی کاشیها مات میشه یا نه
    ممکن راهنمایی کنین
    متشکرم

  7. ساره گفت:

    سلام مایکسال هست از ساخت خانه ویلایی مان میگذرد وکف سرامیک هست وتمام کف لوله کشی شده برای گرمایش ساختمان از تابستان سال قبل بوهای بدی مثل بوی فاضلاب بمشاممان میرسد تا الان وفرش هایمان فقط از قسمت روی فرش خیس میشود وزیر ان هیچ نمی وجود ندارد بارها بدنبال دلیل این مسئله بودیم ولی راه بجایی نبردیم ممنون میشوم متخصصان در این زمینه بما پیشنهادی بدهند

  8. اصغر ابوالحسنی گفت:

    سلام از تراس واحدم وقتی آب به کف تراس ریخته شود آب به تراس واحد زیریم نفوذ می کند و از
    سقف واحدزیرین آب به پایین می ریزد که موجب شده گچ کاری واحد زیرین خراب شود بنده یک سری با سیمان سفید آب دوغ دادم بعد 3الی4ماه مجددا آب از تراس واحدم به پایین نفوذ کرده است. ممکن است آب از لوله راه آب
    کف تراس باشدالی ایحال لطفآ راهنمایی فرمایید با این عایقی که شما معرفی نموده اید امکان جلوگیری از نفوذ آب از تراس به واحدزیرین واحدم وجود دارد؟ در ضمن بنده ساکن اهواز هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *