اخبار

شرکتهای فناوری خارجی به ایران می آیند

شرکتهای فناوری خارجی به ایران می آیند

شرکتهای فناوری خارجی به ایران می آیند

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر قنبرپور دبیر نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۱۸ امروز در نشست خبری اظهار داشت: رویداد اینوتکس برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ با حضور بیش از ۵۰ شرکت در حوزه ICT، نفت و گاز، انرژی، بیوتکنولوژی و امکانات زیرساخت در تهران برگزار شد.

وی افزود: اینوتکس طی ۶ دوره میزبان بیش از ۷۵۰ شرکت فناور از ۲۵ کشور جهان بوده است و امضای ۱۳۰ سند همکاری بین فعالان حوزه علم و تکنولوژی بخشی از دستاوردهای این نمایشگاه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه طی این سال ها شرکت های مختلفی از ۲۰ کشور جهان در این نمایشگاه حضور داشتند خاطرنشان کرد: روسیه، کانادا، هندوستان، آلمان، چین، کره جنوبی، آذربایجان، قزاقستان، پاکستان، سوئد، بلاروس و انگلستان از جمله کشورهایی بودند که در شش دوره نمایشگاه اینوتکس حضور داشتند.

قنبرپور با بیان اینکه هفتمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۱۸ تیر ماه برگزار می شود، گفت: در این دوره از نمایشگاه ۳۵۰ غرفه دار از اجزای مختلف  اکوسیستم استارت آپ ها، شرکت های دانش بنیان، فناوران و مخترعان حضور می یابند.

دبیر نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۱۸ تصریح کرد: در این رویداد بین المللی ۱۵۰ استارت آپ، ۵۰ مخترع، ۲۰ صندوق سرمایه گذاری جسورانه، ۲۰ شتاب دهنده، ۴۰ صندوق فرشتگان کسب و کار و ۱۲۰ شرکت فناور حضور می یابند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه در قالب ۴ بخش نمایشگاه ها، رویدادهای تجاری، رویدادهای ترویجی و خدمات سرمایه گذاری دایر می شود، افزود: در طول سه روز نمایشگاه چند هیات تجاری از خارج از کشور و هیات های صنعتی و فناوری از استان های سراسر کشور در این نمایشگاه حضور می یابند.

قنبرپور خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود طی ۳۰ ساعت برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۶ هزار نفر از نمایشگاه بازدید داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: هیات های تجاری که سطح فناوری آنها از کشور ما پایین تر است برای تعاملات بین المللی در نمایشگاه حضور می یابند که گرجستان، قزاقستان، عمان، عراق، ترکیه، پاکستان، لهستان و اندونزی از جمله این کشورها هستند.

قنبرپور عنوان کرد: همچنین ۳۵۰ شرکت فناوری خارجی از ۲۰ کشور  به نمایشگاه اینوتکس می آیند.

در ادامه علی هزاوه عضو اتاق فکر برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ گفت: در این دوره از نمایشگاه ۱۵۰ استارت آپ، مخترعان و نوآوران، شرکت های نوآوری استارت آپی سراسر کشور حضور می یابند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران در دو بخش سرمایه گذاری جسورانه و فرشتگان کسب و کار در نمایشگاه برای حمایت از طرح های فناورانه حضور می یابند.

قنبرپور با بیان اینکه قبل از برگزاری نمایشگاه دو رویداد استارت آپی «فکرینو»، «اینوتکس پیچ» برگزار می شود و برگزیدگان در نمایشگاه به رقابت می پردازند؛ این استارت آپ ها در همه حوزه ها با هدف مدیریت شهر هوشمند برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، هفتمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۱۸ از چهاردهم تا شانزدهم تیر ماه در محل نمایشگاه های تخصصی تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار می شود.

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *