اخبار

ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر در پارس جنوبی استفاده شود

موانع پرداخت تسهیلات

شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر

بوشهر – رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر در پارس جنوبی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب رستمی ظهر سه‌شنبه در هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس اظهار داشت: برگزاری این جشنواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و امیدواریم حضور در این جمع برای دانشجویان تجربه خوبی باشد.

وی با اشاره به نامگذاری این جشنواره به نام شهید تندگویان بیان کرد: ما به شهدا به جنبه معنوی آنها نگاه می‌کنیم ولی روی جنبه‌های علمی و دانشی آنها توجه نکرده‌ایم. این بعدی است که جامعه ما بیشتر به آن نیاز دارد. به این نتیجه رسیدیم که در این زمینه کسی شایسته‌تر از شهید تنگویان نیست و تنها وزیری بود که در  جنگ به اسارت رفت و بعد هم شهید شد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر با بیان اینکه ۸۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری بوشهر مستقر است و این پارک ۲۰ تیم نوآور را حمایت می‌کند افزود: ۲۹ شرکت دانش‌بنیان داریم که از نظر رتبه در رتبه ۲۲ کشور هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های ما در حوزه نفت فعال هستند و پروژه‌های خوبی را در حوزه نفت انجام داده‌اند، اضافه کرد: در صورتی که تسهیلات ارائه شود حجم فعالیت این شرکت‌ها افزایش می‌یابد.

رستمی افزود: خاص دیدن مد نظر نیست و منظور این است که شرکت‌های استان بتوانند به محیط رقابتی وارد شوند و شرکت‌های فناور پارک بتوانند وارد لیست صنعت نفت شوند و در رقابت با دیگر شرکت‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود از پارک علم و فناوری استان بوشهر در کمیته‌های خودکفایی شرکت‌ها نماینده حضور داشته باشد. پارک بوشهر آماده است تا بتواند هاب دیگر پارک‌ها با منطقه عسلویه باشد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر افزود: اگر این تمهیدات را داشته باشیم اقتصاد نفت با اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد محلی گره می خورد و بزرگترین کمکی است که نفت می‌تواند داشته باشد.

وی افزود: مراکز رشد توسط صنعت و در کنار صنعت باید ایجاد شود و در چرخه فناوری قرار بگیرند و به دیگر صنایع نیز خدمت ارائه کنند. آماده ایجاد مرکز پالوت مرکز رشد فناوری هستیم که فناوران صنعت ارتباط بیشتری داشته باشند و سایر کسانی که می‌خواهند در صنعت فعالیت کنند جذب شوند.

افزایش استقبال از جشنواره پژوهش

مدیرکل پژوهش وزارت نفت نیز در این آئین اظهار داشت: هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت در منطقه ویژه پارس با هدف ارائه دستاوردها و تجلیل از فعالان این عرصه برگزار شده است.

امید شاکری اضافه کرد: این جشنواره از سال ۸۸ در وزارت نفت برگزار شد و به جز سال ۹۴ در همه سال‌ها برگزار شده است و امسال هم با تلاش منطقه ویژه پارس برگزار شد.

وی ادامه داد: این دوره یک سری تفاوت‌های اساسی با دوره‌های قبل داشت. با توجه به مقررات استخدامی وزارت نفت و رویکرد ثبت‌نام و دریافت مدارک و داوری از طریق سامانه وزارت نفت انجام شد.

مدیرکل پژوهش وزارت نفت افزود: هفت دوره گذشته کلا کاغذی بود و این جشنواره به صورت کاملا  الکترونیک برگزار شد. در این دوره امکان دستاوردهای فناورانه و پروژه های برگزیده فراهم شده است.

شاکری خاطرنشان کرد: انبوهی از مدارک و کاغذ و مستندات فیزیکی امسال حذف شد و از آن صرف نظر شد. استفاده از فناوری در برگزاری این جشنواره باعث شده تا ۷۲۶ پرونده رسیده باشد و سطح گسترده‌ای از مخاطبین را در این جشنواره شرکت دادند.

وی گفت: مدت زمان داوری‌ها سال گدشته ۷۰۰ نفر ساعت بود که امسال با استفاده از فناوری اطلاعات به ۱۹۰ نفر ساعت کاهش یافت. رقابت بسیار سنگینی ایجاد شد و امسال از ۸۵۰ تا ۱۴ برگزیده داشتیم.

ارسال ۲۲۳ پیشنهاد به هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس

بهروز بوشهری رئیس هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس اظهار داشت: از دو دوره قبل پیشنهاد شد و وزیر نفت موافقت کرد که این جشنواره در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی تخصصی‌تر شود.

وی ادامه داد: منطقه ویژه پارس دارای بزرگترین مخزن گازی جهان است و در کل جهان به اندازه این مخزن وجود ندارد و همین باعث شده که ایران دومین دارنده ذخایر گازی جهان باشد و مزین شد به نام شهید تندگویان.

رئیس هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس خاطرنشان کرد: نمایندگانی از ۲۴ استان در این جشنوره شرکت کردند و طرح‌های مختلفی را ارائه کردند.

وی افزود: مالکان دنیا کسانی هستند که فکر و اندیشه و فناوری دارند و بدون کاغذ تولید می‌کنند و کار می‌کنند. خوشبختانه هر سال در جشنواره ملی دانایی خلیج فارس تعداد شرکت کنندگان و فرهیختگان افزایش می‌یابد.

بوشهری ادامه داد: امسال ۲۲۳ پیشنهاد داشتیم که در چند مرحله بررسی شد و در آخرین مرحله که ارائه حضوری است و اساتید این طرح‌ها را ارزیابی کردند  و امروز از بهترین طرح‌ها تقدیر خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: افراد با تخصص‌ها و مدارک مختلف آثار خود را به این جشنواره ارائه کردند که برخی از طرح‌ها اجرایی و تولید شده است.

رئیس هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس ادامه داد: امیدواریم این جشنواره زمینه‌ای باشد تا جوانان این کشور بتوانند استعدادها و قابلیت‌های خود را به خوبی نشان دهند و با حمایت از این ایده‌ها شاهد موفقیت باشیم.

وی اضافه کرد: حضور افراد با تجربه در کنار جوانان می‌تواند منتج به افزایش راندمان کاری شود و بسیار ارزشمند است.

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *