اخبار

گجت هوشمند برای اطمینان از سلامت کودک طراحی شد

گجت هوشمند

گجت هوشمند

یک استارتاپ ایرانی، محصولی سخت افزاری طراحی کرده که از طریق آن والدین می‌توانند در هر لحظه از سلامت فرزند خردسال خود مطمئن شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این گجت با اتصال به بدن کودک، علائم حیاتی کودک را از طریق بلوتوث به گوشی تلفن همراه هوشمند والدین ارسال و سپس از آنجا به وب سایت منتقل می‌کند.  

این محصول علایمی‌ همچون نرخ تنفس، دمای بدن و چگونگی خواب کودک را به طور لحظه‌ای پایش و گزارش می‌کند. جالب اینجاست که اگر کودک در حین خواب بچرخد، سریعا والدین را مطلع می‌سازد و همچنین در صورت نیاز به تعویض پوشک نیز با اعلام هشدار، از اذیت شدن کودک جلوگیری می‌کند.

با توجه به زیرساخت نرم افزاری این گجت، والدین می‌توانند از طریق تمامی‌ وسایل هوشمند خود به اطلاعات کودک دست پیدا کنند. اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند این محصول نیز برای اندروید و iOS عرضه شده و دسترسی آنلاین علاوه بر اپلیکیشن، از طریق پورتال وب نیز ممکن است.

گجت هوشمند «نینیکس» که محصول یک استارتاپ ایرانی است، به عنوان یک محصول دانش بنیان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پذیرفته شده و برای جذب سرمایه در سامانه تامین سرمایه جمعی قرار داده شده است.

نزدیک به یک سال از طراحی و ساخت نمونه اولیه این محصول سلامتی کودک می‌گذرد و آزمون‌های مختلفی روی آن انجام شده است. از جمله، با همکاری تیم‌های فنی از دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیر کبیر و مرکز طبی کودکان تهران (دانشگاه تهران) بررسی‌های گوناگونی روی این گجت انجام پذیرفته و بسیاری از موارد اولیه بهینه سازی و تولید نهائی آن آماده شد و محصول نهایی نیز موفق به اخذ تاییدیه دانش بنیان شده است.

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *