اخبار

گسترش فعالیت های دانش بنیان در مسیر تحقق توسعه پایدار ضروری است

ارائه تسهیلات به دانش بنیانی ها

گسترش فعالیت های دانش بنیان

اراک- استاندار مرکزی گفت: گسترش فعالیت های دانش بنیان در مسیر تحقق توسعه پایدار ضروری بوده و در استان مرکزی نیز این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی آقازاده پیش از ظهر یکشنبه در نشست با مسئولان پارک علم و فناوری استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: توسعه فعالیت های دانش بنیان در هر منطقه نشان از رشد و پیشرفت آن دارد و این مساله به درآمدزایی و کارآفرینی کمک شایانی می کند.

استاندار مرکزی افزود: باید بررسی شود که هرساله چه میزان محصولات دانش بنیان از استان مرکزی به خارج از کشور صادر می شود و برای رشد آن برنامه ریزی صورت گیرد، خوشبختانه از نظر تولید علم وضعیت مطلوبی در مقایسه با استان های کشور داریم و رتبه چهارم را به خود اختصاص داده ایم.

آقازاده بیان کرد: مراکز علمی و دانشگاهی استان باید گسترش این موضوع را در دستور کار قرار دهند و در حقیقت بایستی به سمت تجاری سازی فناوری و ثروت آفرینی حرکت کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: این مساله علاوه بر آن که در اقتصاد جامعه از اهمیت برخوردار است، مزیت های اجتماعی نیز دارد، زمانی که فرصتی برای ارائه نوآوری ها باشد، قطعا مساله مهاجرت مغزها و نخبگان تا حد زیادی کاهش می یابد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: طی سال های اخیر شاهد آن هستیم شرکت های دانش بنیان در سطح استان مرکزی به طرز چشمگیری افزایش یافته و به بیش از ۷۵ مورد رسیده که این مساله ثمرات بسیار به دنبال دارد.

آقازاده بیان کرد: سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور برای توسعه پارک علم و فناوری استان مرکزی اختصاص یافت اما کافی نبود و در بودجه سال۹۷ رقمی از محل اعتبارت ملی استانی برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی اضافه کرد: در حال حاضر میزان فعالیت های استارتاپ در استان ناچیز است، همچنین قوانین دست و پاگیر و بوروکراسی اداری نیز برخی کارآفرینان و مبدعان را از پیگیری کار خود منصرف می کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: بایستی برای افزایش صادرات استان و همچنین تولید محصولات دانش محور تلاش و برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم توسعه پایدار را محقق سازیم.

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *