مقالات دانش بنیان, نانو عایق های ساختمان

انواع قیر نفتی

انواع قیر نفتی

انواع قیر نفتی

1- قیر 50-40

 نوعی قیر است که در فرآیند اکسیداسیون وکوم باتوم (ماده اوليه توليد قير كه از ته مانده برج تقطير در خلاء پااليشگاه هاي نفت گرفته مي شود. همچنين 70 درصد ماده اوليه نفت كوره نيز وكيوم باتوم است.) بدست می آید و دارای درجه نفوذ بین 50-40 است .

2- قیر 70-60

 این قیر دارای درجه نفوذ بین70-60 است، یکی از کاربردش در ساخت ایزوگام استفاده می شود. مشخصات قیر70-60 در جدول زیر آمده است.

 

3-قیر 100-85  این قیر دارای درجه نفوذ بین 100-85 است. مصارف قیر کاربرد مهم قیر به علت وجود دو خاصیت مهم این ماده است، غیر قابل نفوذ بودن در برابر آب و چسبندگی بالا با توجه به این ویژگی ها، عمده مصرف قیر در راهسازی و عایق کاری است. و همچنین در ساخت ایزوگام استفاده می شود. مزایای قیر غیرقابل نفوذ در برابر آب و رطوبت مقاوم در برابر نفوذ اسیدها، بازها و همچنین نمک‌ها چسبندگی بالا صرفه اقتصادی نسبت به بعضی عایق‌های رطوبت مناسب برای فضاهای کوچک غیرقابل نفوذ در برابر آب و رطوبت مقاوم در برابر نفوذ اسیدها، بازها و همچنین نمک‌ها چسبندگی بالا صرفه اقتصادی نسبت به بعضی عایق‌های رطوبت مناسب برای فضاهای کوچک معایب قیر  تجزیه شدن در دمای زیاد و تبدیل آن به ذغال، توأم با اشتعال  خطرناک بودن به علت داغی زیاد قیر  تغییر شکل در برابر فشار و حلال‌ها  پوسیدگی عایق به مرور زمان  پارگی بر اثر نشت‌های احتمالی ساختمان  عمر مفید کمتر از 10 سال  هزینه قابل توجه و مشکلات اجرایی زیاد در ترمیم متناوب  آلودگی محیط زیست نسل جدیدی از رنگ عایق رطوبتی نانو بوژان یک عایق رطوبتی جدید است که برای ترمیم ایزوگام و عایق بندی پشت بام و آببندی سرویس بهداشتی استفاده می شود. جهت مطالعه مطالب مشابه وارد لینک زیر شوید. مشخصات قیر، ایزوگام – مزایا و معایب ، تعمیر ایزوگام پشت‌بام ، چگونه تعمیرات ایزوگام انجام می شود نکات مهم نصب ایزوگام ، چگونگی نصب ایزوگام ، انواع ایزوگام بر اساس ماده تشکیل دهنده، رنگ عایق رطوبتی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *