اخبار

جهش تولید با پتانسیل مجموعه‌های دانش بنیان

جهش تولید

استاندار اردبیل گفت: مجموعه‌های دانش بنیان پتانسیل‌ بسیار بالایی برای پیشرفت و جهش تولید کشور دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس اردبیل، سیدحامد عاملی شامگاه امروز در جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه‌های تحقیقاتی و تولیدی داروهای انسانی و حیوانی در استان اردبیل اقدامات بسیار مهم و ارزشمندی را برای کشورمان انجام می‌دهند.

وی افزود: متاسفانه این مجموعه‌ها در حوزه اداری مشکلات متعددی از جمله صدور مجوز جهت تولید انبوه محصولات دارویی انسانی و حیوانی دارند که طبق قوانین دست و پا گیر باید برای مجوز هر نوع محصول چندین مرتبه از اردبیل به تهران بروند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: به عنوان مثال یک مجموعه‌ای در اردبیل ۱۵۰ نوع دارو و واکسن و… برای انسان و حیوان تولید کرده که در مرحله صدور مجوز است، اگر برای صدور مجوز  این تعداد از محصولات از اردبیل به تهران سفر کند، عمر خود را در جاده تلف و صرف خواهد کرد.

 

این خبر را نیز بخوانید : مسابقه ملی نانو و تبدیل ایده های برتر به محصول

 

عاملی ادامه داد: در رابطه با تسریع مسأله صدور مجوز برای تولیدات حوزه غذا و دارو در استان اردبیل رای‌زنی‌های لازم با مسؤولان کشوری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در استان اردبیل مجموعه‌هایی در حوزه دانش بنیان فعالیت بسیار ارزشمند و مهمی را انجام می‌دهند و با توجه به اهمیت مهم این مسأله باید به حوزه فوق توجه ویژه و فوق‌العاده‌ای داشته باشیم.

استاندار اردبیل تاکید کرد: مجموعه‌های دانش بنیان پتانسیل بسیار بالایی در جهت پیشرفت و‌ توسعه کشور در راستای جهش تولید بر عهده دارند.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *