مقالات دانش بنیان

کاربرد رنگ آنتی باکتریال و پوشش ضد قارچ و ویروس در انبار میوه و سبزی جات

رنگ آنتی باکتریال

کاربرد رنگ آنتی باکتریال و پوشش ضد قارچ و ویروس در انبار میوه و سبزی جات

 

با توجه به معنی و مفهوم امنیت غذایی به عنوان یکی از عوامل اصلی امنیت انسانی و توجه به رشد فزاینده ی جمعیت در سراسر جهان کشورهای مختلف سعی کرده اند جهت بالا بردن امنیت غذایی قدم های موثری بردارند . در این بین بخش کشاورزی با بالا بردن سطح زیر کشت و راندمان تولید و بهینه سازی زراعت و کنترل فرآیند پس از برداشت محصولات جایگاه ویژه ایی در مقوله امنیت غذایی دارد. 

راه دیگر تامین منابع غذایی از طریق کشاورزی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، کاهش ضایعات محصولات تولیدی بخش کشاورزی خصوصاً محصولات باغبانی است که به عنوان “برداشت مخفی” معروف است.

بعضی از محصولات به دلیل بالا بودن درصد رطوبتی که دارند طبيعتا داراي ضايعات بيشتري پس از برداشت مي­باشند.عوامل متفاوتي هم در دوره قبل از برداشت و هم در دوره پس از برداشت در شدت اين پديده مؤثر هستند. برخي از اين عوامل تحت كنترل بوده و انسان قادر است آنها را به نحو صحيح تحت تاثير قرار داده و بدين وسيله ضايعات را به حداقل برساند.

از طرف دیگر بحث تهدید امنیت غذایی و خودکفایی در تأمین مواد غذایی آحاد جامعه از اهمیت بسیار زیادی در زمان حاضر برخوردار است. لذا دستیابی به اطلاعات فنی جدید در این زمینه شامل؛ جنبه های مختلف تولید تا مراحل پس از برداشت، خصوصاً انبارداری این محصولات از اولویت های اساسی صاحبان صنایع در بخش کشاورزی به حساب می آید.

از آنجاییکه یکی از بهترین راه های نگهداری میوه برای مدت طولانی ، انبار کردن میوه است، جهت نیل به این هدف تراز اول در راستای امنیت غذایی کشور، استفاده از تکنیک‌های علمی مؤثر و کارآمد در انبارداری محصولات باغبانی و برنامه‌ریزی مؤثر جهت کاهش ضایعات این گروه از محصولات مهم کشاورزی ضرورت تام دارد. انواع انبارها شامل انبار کم فشار، انبار پرفشار و انبارهای با اتمسفر کنترل شده راهکارهای مؤثر در جهت کاهش ضایعات محصولات کشاورزی به منظور حفظ امنیت غذایی می باشند.

 

درباره ی این محصول بیشتر بدانید :

محلول ضد باکتری ویروس و قارچ سابود طلایی

 

به منظور افزایش عمر تجاری میوه و سبزیجات بهتر است در سردخانه ها و انبار های مجهز و استاندارد محصولات چیده شده و یا خریداری شده را انبار نمود به گونه ای که بتوان در مدت زمان طولانی تری در سردخانه نگهداری نمود.

بعد از کشت محصولات باید جای مناسبی جهت انبار کردن آنها فراهم نمود تا از فساد و خرابی میوه و سبزیجات کشت شده جلوگیری شود و تازگی و طراوات آنها حفظ گردد. بایستی شرایط مناسب برای انبار محصولات و نگهداری میوه در سردخانه فراهم شود تا باعث افزایش طول عمر محصول شود تا امکان عرضه به بازار را داشته باشید. 

شرايط انبارداري، نقش بسيار مهمي در افزايش نگهداري محصولات باغي و كاهش ضايعات دارد. با استفاده از تكنولوژي محيطي انبارداري، مي­توان ضايعات محصولات باغي را به حداقل رساند. انبارداري در اتمسفر كنترل شده و استفاده از انبارهاي كم فشار، با تاثير بر فرآيندهاي تنفس و توليد اتيلن، عمر نگهداري محصولات و ضايعات محصولات باغي در طي انبارداري را كاهش مي­دهد. انبارهاي موجود در ايران، غالباً بسيار قديمي و ابتدايي مي­باشند. در انبارهاي موجود در ايران هيچ كنترلي بر غلظت اكسيژن، دي اكسيد كربن و اتيلن صورت نمي­گيرد و تنها عواملي چون رطوبت و دما كنترل مي­گردد.

 

پوشش های نانوکامپوزیتی شفاف سابود طلایی ضد باکتریایی، ضد ویروسی ضدقارچی و ضد بو

یکی دیگر از بهترین راه ها برای جلوگیری از فساد محصولات انبار شده و کاهش ضایعات ناشی از آن استفاده از پوشش هایی نانو کامپوزیتی برای انباراست. رشد نامطلوب موجودات ذره بینی موجود در سطوح جامد مثل آلوده شدن بیولوژیکی سطوح ضرورت استفاده از این محصول را صد چندان می نماید .

رنگ آنتی باکتریال و ضد ویروس سابود بصورت فیلترهای مبتنی بر نانوذرات دارای قابلیت حذف ویروس ، خصوصا نابودی ویروس کرونا و باکتری و ترکیبات خطرناک محیطی  هستند .واکنش های انجام شده در نتیجه ی استفاده از این پوشش ها در حضور منبع فعال کننده نوری قابل کاربرد در زمینه های تمیز سازی محیط زیست از جمله خواص خودتمیز شوندگی، کاهش بوی نامطبوع و تصفیه هوا، ضد ویروس کرونا ، باکتری و قارچ  می باشد.

رنگ آنتی باکتریال

در حال حاضر رنگ آنتی باکتریال در زمینه‌های گوناگون به خصوص استفاده در پوشش ها برای سطوح مختلف مورد اقبال واقع شده است.

با به کار بردن رنگ آنتی باکتریال و ضد ویروس شفاف سابود طلایی در انبارهای میوه و سبزی جات که قادر به کاهش شدید این باکتری ها و ویروس ها بر روی سطوح و فضای مورد نظر در نتیجه کاهش هزینه های عمومی در نتیجه ی اتلاف محصولات کشاورزی می باشد. محصول فوتوکاتالیست بهبود یافته سابود طلایی می تواند باکتری ها، ویروس ها و بدن آنها و اندوتوکسین را کاملاً تجزیه کند. این فوتوکاتالیست می تواند باکتری ها و ویروس را به طور مستقیم از بین ببرد، نه فقط آنها را بکشد، بنابراین به دلیل تجمع بدن باکتری ها روی سطح (مانند فرایند ضد باکتری نقره) اثر خود را از دست نمی دهد.

 

فواید محصول رنگ آنتی باکتریال سابود طلایی

  • ویژگی ضد میکروبی / ضد ویروسی با طیف گسترده ای ، تقریبا همه انواع باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد .
  • خاصیت ضدبو و ضد حساسیت را فراهم می کند.
  • بازده طولانی مدت داشته (در حدود 5 سال)، نیازی به استفاده مجدد نیست.
  • قارچ را کنترل و مهار می کند.
  • دارای خواص خودتمیز شوندگی، کاهش بوی نامطبوع و تصفیه هوا، ضد ویروس، باکتری و قارچ
  • نانوپوشش سابود طلایی، ترکیبات آلی ایجاد کننده کثیفی و لک را با انرژی نور تجزیه می کند. با توجه به اینکه سطوح خارجی در معرض آلودگی قرار دارند، با استفاده از این پوشش می توان هزینه های ناشی از پاکسازی سطوح را کاهش داد.

گروه فناوری آسان نما یک شرکت تحقیق و توسعه در حوزه فناوری نانو است که با مشارکت اساتید دانشگاه تهران و فارغ التحصیلان دانشگاهی مهندسی نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی توانسته با تکیه بر توان ایرانی موفق به تولید محصولی با نام  پوشش نانوکامپوزیتی سابود طلایی در حوزه ی سلامت گردد . این محصول با ویژگی های ذکر شده در خدمت کشاورزان ، انبارداران و…. در اقصی نقاط ایران می باشد . 

جهت خرید محصول سابود طلایی می توانید با شماره 021 – 66470127 تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *