اخبار

محصولات و فناوری‌های راهبردی هوایی تولید می‌شود

راهبردی هوایی

فناوری‌های راهبردی هوایی
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: محصولات و فناوری‌های راهبردی هوایی متناسب با نیازهای کشور توسعه یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی در خصوص توسعه فناوری های مورد نیاز صنعت هوایی کشور، بیان کرد: توسعه محصولات و فناوری‌های راهبردی متناسب با نیازهای کشور اقدامات خوب ستاد در این چند سال اخیر بوده است که نتایج این موضوع در صنعت هوایی کاملا مشهود است.

وی افزود: در این زمینه برخی اقدامات مانند «طراحی و ساخت بالگرد ۸ نفره صبا ۲۴۸ (۹۰ درصد)»، «هواپیمای ۷۲ نفره با موتور توربوفن (۴.۵درصد)» و «طراحی و ساخت بالگرد سبک پیستونی سورنا (۸۰درصد)» صورت گرفته است.

به گفته منطقی، همچنین «طراحی و ساخت دو نمونه  مهندسی هواپیمای دو موتوره پیستونی۶ نفره فجر ۳۳ (۸۲.۴درصد)» و «طراحی و ساخت رادار هوا پایه (۳۴درصد)» از دیگر اقدامات موثر ستاد در حوزه توسعه محصولات و فناوری های راهبردی هوایی است.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات ستاد در این بخش می توان به «تبدیل هواپیمای توپولف ۱۵۴ به هواپیمای آتش‌نشان (۸۱درصد)»، «توسعه و تکمیل زنجیره تأمین قطعات و زیرمجموعه‌های هوایی با تکیه بر بخش‌ خصوصی (۴۰درصد)» و «طراحی و ساخت اویونیک ماژولار (شروع)» اشاره کرد.

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *