اخبار

صنعت دفاعی و شکل‌گیری تحول جدید‌

صنعت دفاعی

 سورنا ستاری در جریان رونمایی از دستاوردهای دانش‌بنیان نیروی دریایی ارتش در بوشهر توانمندی شرکت‌های دانش‌‌بنیان در صنعت دفاعی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تحول جدیدی در صنعت دفاعی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در حال شکل‌گیری است.

وی استفاده از توانمندی‌های جوانان، دانشمندان، استادان، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت دفاعی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این شرکت‌ها که خارج از حوزه دفاع قرار دارند در این عرصه فعالیت می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: در مرکز نوآوری نیروی دریایی ارتش در  بوشهر شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان توانسته‌اند در مدت کوتاهی یک موتور دیزل با قابلیت خوب طراحی و بسازند.

 

این خبر را نیز بخوانید :جهش تولید با پتانسیل مجموعه‌های دانش بنیان

 

ستاری به حوزه رانش دریایی پرداخت و با بیان اینکه این عرصه یکی از حوزه‌های مهم است تصریح کرد: این حوزه که دارای محدودیت‌های خاص است شرکت‌های دانش‌بنیان با بومی سازی ساخت بسیاری از تجهیزات و امکانات به موفقیت‌های مهمی دست یافتند و این دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وجود 7 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور گفت: فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از 300 هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *